Příprava na pracovní pohovor. Zvolte správné oblečení a přijďte včas.

19.3.2012 ,

U skutečného pohovoru by to asi dopadlo trochu jinak.. :)

U skutečného pohovoru by to asi dopadlo trochu jinak.. :)

Pozvánka k pracovnímu pohovoru znamená, že vás potenciální zaměstnavatel považuje za vhodného kandidáta na vybranou pozici. Stačí “jen” dobře zvládnout přijímací pohovor a místo je vaše. Jak se na něj připravit?

Vyberte si vhodný oděv
Ať už jdete k přijímacímu pohovoru na jakoukoliv pracovní pozici, vždy volte konzervativní přístup k výběru oblečení. Pamatujte, že první dojem je velmi důležitý a extravagantní oblečení či doplňky nebo odhalené tetování a piercing (i když odráží vaši osobnost) nejsou vhodné. Klasikou, která nikdy nezklame, je oblek u pánů a kostým u dam.

V každém případě musí být váš oděv čistý a upravený. To samé platí i pro vlasy, ruce a nehty. Nechcete-li pohřbít své šance na úspěch u pohovoru hned při vstupu do místnosti, zapomeňte i na výrazné parfémy.

Před přijímacím pohovorem
Buďte připraveni a vezměte si sebou kopii svého životopisu, reference a také poznámkový blok a pero. Psací potřeby mohou při pohovoru sloužit jako přirozený ventil vaší nervozity.  Propiska v ruce působí normálním dojmem a může vás uklidnit. Zvlášť pokud jste typ, který při zvýšené nervozitě neví co s rukama.

Zjistěte si informace o firmě, o jejích produktech, zákaznících, konkurenci, o její historii popř. strategiích a cílech do budoucna. Připravte si odpovědi na nejčastější otázky u pohovoru.

Při příchodu do firmy
Nechoďte na pohovor pozdě. Doporučujeme vstoupit do firmy 10-15 minut před pohovorem. Po příchodu buďte příjemní na všechny kolem sebe. Nikdy nevíte, na koho
narazíte.

Pamatujte na velmi důležitý první dojem, který si o Vás personalista udělá během
5-10 sekund. Při představování pevně podejte ruku a snažte se zapamatovat všechna jména. Pokud budete personalistu oslovovat jménem, nic tím nezkazíte, naopak by to mohly být plusové body pro vás. Při pracovním pohovoru seďte zpříma, udržujte přirozený oční kontakt, usmívejte se a hovořte výrazným hlasem.

Vypněte mobilní telefon. V případě, že na to zapomenete a telefon zazvoní, okamžitě
jej s omluvou vypněte. Snažte se působit sebevědomě, ale nepřehánějte. Ani personalisté nemají rádi namyšlené lidi.

 

Nebyli jste při vašem posledním pracovním pohovoru úspěšní? Nevěšte hlavu a zkuste to znovu. Prohlédněte si nabídky práce na našem serveru. Možná by vám mohl pomoci i článek 8 nejčastějších chyb při pracovním pohovoru.

Adam

Autor:

Komentovat: