Reklamace použitého zboží koupeného přes inzerát

Ne každá věc nabízená v inzerátech je v dobrém stavu. Některé jsou jen opotřebované, ale plně funkční. U některých se bohužel mohou projevit vady, které brání v jejich řádném používání nebo výrazně snižují jejich hodnotu. V takovém případě zřejmě většina kupujících bude kontaktovat prodávajícího a požadovat nápravu. Kdy a co můžete v tomto případě reklamovat?

Reklamace vadného zboží

reklamace bazarového zboží

Klasickou reklamaci, jak ji známe u zboží zakoupeného v obchodě, u věcí zakoupených na internetovém bazaru neuplatníte. V záruce jsou totiž pouze v případě, že vám ji prodávající poskytne dobrovolně. Žádná zákonem vyžadovaná záruka na vady použitého zboží vzniklé po jeho koupi neexistuje. Reklamovat tak můžete pouze skryté vady, o kterých jste před koupí nevěděli. Za ty se navíc nepovažují vady odpovídající míře běžného opotřebení.

Na místě je proto doporučení pro prodávající, aby už přímo v inzerátech uváděli všechny vady zboží. Ze zákona jsou totiž povinni předem kupujícího na všechny vady, o kterých ví, upozornit. Pokud má inzerované zboží jiné vlastnosti než jsou ty uvedené prodejcem nebo skrytou vadu, která brání jeho normálnímu používání, jedná se o podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může kupující požadovat:

  • odstranění vady dodáním chybějící věci,
  • odstranění vady opravou věci,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • nebo může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Výměnu vadné věci za novou při koupi použitého bazarového zboží od soukromé osoby požadovat nelze. To, že má zboží vadu, musí kupující prodávajícímu oznámit co nejdříve a ideálně spolu s oznámením mu také sdělit, jaké z výše uvedených práv bude uplatňovat. Svou volbu už pak nemůže bez souhlasu prodávajícího změnit. Reklamaci tedy neodkládejte. Zákon sice počítá s až dvouletou lhůtou pro oznámení skrytých vad, nicméně pokud shledá, že jste neoznámili vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, právo z vadného plnění vám přiznat nemusí.

Vrácení zboží bez udání důvodu

K úvaze o vrácení zboží většinou kupujícího svádí okolnost, že jde o obchod provedený prostřednictvím internetu. Odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dní bez uvedení důvodu v případě použité věci koupené přes inzerát ale nelze.Tato možnost se totiž týká pouze spotřebitelských smluv a na kupní smlouvu mezi dvěma soukromými osobami se nevztahuje. Jakým způsobem byla uzavřena je lhostejné. Jedinou výjimkou bude samozřejmě případ, kdy inzerujícím je podnikatel, který na inzertním serveru nabízí své zboží. V takovém případě máte stejná práva, jako kdybyste zboží zakoupili přes jeho e-shop.

Reklamace bazarového zboží v “záruce”

“Prodám Sony Xperia P Black CZ (černá),oficiální CZ distribuce,nepouživaná,v zaruce (do 8.2014),na displeji ještě původní folie z výroby…”

Ohánět se v inzerci zárukou na prodávané zboží má zřejmě navodit pocit bezpečného nákupu. Poskytnutá záruka v uvedeném inzerátu (mimochodem v našem bazaru mobilů poměrně hojně užívaná) se ale váže pouze na smlouvu mezi obchodem a konkrétním kupujícím. Na nikoho jiného se nevztahuje a ani převod záruky na jinou osobu není možný. Právo reklamace má pouze člověk, který uzavřel s prodávajícím kupní smlouvu, což v tomto případě vy určitě nebudete.

Pokud jde o zboží, u kterého kupujícího nelze identifikovat, pak vám uplatnění záruky asi projde. Máte třeba jen účtenku z obchodu – můžete tvrdit, že zboží jste kupovali vy. Pokud ale existuje např. kupní smlouva, budete se muset spoléhat na původního majitele. Ten bude muset zboží vyreklamovat sám nebo vám k tomu dát plnou moc.

Úspěšná reklamace předpokládá seriózní jednání obou zúčastněných stran. Mnoho prodávajících vám vyjde vstříc i nad rámec svých zákonných povinností a pokusí se s vámi rozumně dohodnout. To ale neznamená, že je možné/nutné reklamovat každou hloupost. Vždy mějte na paměti, že nabízené zboží je již použité. Pravděpodobně bude mít nějaké vady vzniklé běžným opotřebením. Nějaký malý škrábanec nebo vyšisovaná látka jsou věci, se kterými je nutné počítat nebo se na ně raději před prodejem informovat.

A jak řešíte reklamace inzerovaného zboží vy? Podělte se s námi v komentáři u článku…


Komentáře 31

  • oldřich

    říká:

    a co mám dělat když prodejce dělá mrtvýho brouka? děkuji

  • Kateřina

    říká:

    Dobrý den, prosím o radu. Koupila jsem přes fb marketplace multifunkční tiskárnu, v inzerátu měl ze zasílá po cele ČR. Nejdřív sme spolu trochu psali, chtěla jsem aby mi výtisku nějaké stránky aby bylo vidět ze funguje. Pak jsme se domluvili, peníze chtěl dopředu, zaslala jsem, poté jsem ho stále uháněla aby zboží zaslal. Nakonec poslal, ale v takovém stavu, ze tiskárna po rozbalení byla uvnitř úplně rozmlacena. Muzu se nějak bránit? Na své náklady mu jj pošlu zpět, ale dostanu z nej dvě peníze? Prosím o radu. Děkuji moc

  • Erik

    říká:

    Dobrý den, pokud prodávající na bazoš.cz udává osobní záruku 30 dní, jak mohu postupovat při reklamaci, když mě prodávající nechce vyhovět?
    Přiblížení k věci: Koupil jsem PC, na který prodávající dal osobní záruku 30 dní (záruka je pouze napsána do sms s popisem produktu -> ano už tehdy mě to mělo přijít divné). Nicméně po týdnu používání mě PC začal zamrzat. Psal jsem tedy prodejci jak mám postupovat dále a ten mě sám doporučil, abych vyhledal někoho ze svého okolí, který rozumí PC a zjistil co je za chybu (prodejce si myslel, že to bude chyba v systému) a posléze mě prodávající řekl, ať nechám systém přeinstalovat. Dal jsem tedy PC na přeinstalování a stále zamrzal. Posléze jsme zjistili, že jsou vysoké teploty na disku a prodávající mě poradil, abych namontoval na disk chladič. Otevřel jsem case, abych nafotil zda se vejde chladič mezi disk a grafickou kartu (tuto informaci píšu z důvodu, že mě prodávající nyní obviňuje z jím nepovoleného otevření PC skříně, kdy mě sám nabádal ke zjištění velikosti místa mezi diskem a grafickou kartou). Nyní jsme ve stavu, kdy mě prodávající nechce uznat jeho osobní záruku 30dní z důvodu nepovoleného vstupu do PC skříně, který mě on sám doporučil. Samozřejmostí je, že mám veškeré podklady jak z sms i e-mail komunikace.

    Je nějaká možnost tento spor vyřešit mimo nahlášení policii? Nebo pomůže jedině obracení na státní orgány? Děkuji za odpovědi.

  • Pavel

    říká:

    Zdravím, prodal jsem před nějakou dobou HW.
    Cena 7500,- celý tento set šel odemně naprosto funkční, jediné co byl problém že zlobil jeden HW, kupujícímu jsem závadu popsal a uvedl jej na míru toho jak to doopravdy je. Vysvětlil mu co a jak.
    Po 15 dnech mě kontaktoval s tím že HW nefunguje že mu nepomáhají moje rady a ani nic podobného.
    Dal mi nabídku a poslední byla ta že mě požene k soudu, i přes to že jsem mu dodal důkazy že den před prodejem bylo vše v naprostém pořádku, co mám dělat?? Prosim o radu děkuji.
    Přeci jen nervy mám jen jedny a vidírání soudy, mi vážně nijak nepomáha.
    (+ opravdu vše fungovalo a mám i několik svědků kteří u toho byly)

  • Kateřina

    říká:

    Dobrý den.

    Koupil jsem dnes na inzerát použitou psí misku. Přikládám popis od prodejce.Keramická miska s drahokamovou směsí pro psy a kočky
    500 Kč
    Inzerováno před 16 týdny v Brno, Jihomoravský kraj
    Podrobnosti

    Prodám keramickou misku s drahokamovou směsí na vodu pro psy a kočky. Používaná cca jeden rok, bez poškození. Dále ji nevyužijeme. Původní cena 1299,-kč.
    Drahokamová miska CrownJuwel je robusní a pevná (70% bambus, kukuřičný škrob, dřevěná vlákna, 30% syntetická pryskyřice). Na jejím dně je uchycen skleněný modul s drahokamy pro zcela přírodní revitalizaci pitné vody. Je vyroben z pevného borosilikátového skla zbaveného zatěžujících prvků.
    Složení drahokamové směsi
    Misku CrownJuwel jsme vyvinuli společně s týmem veterinářů a odborníků na léčbu drahými kameny: Složení drahokamové směsi bylo pečlivě zváženo po vyhodnocení tělesných vlastností psů a koček a jejich přirozených potřeb.
    Jadeit (nefrit) – vitalita, Hnědý achát – síla, Křišťál – koncentrace, Peridot – vyrovnanost, Růženín – společenské chování
    Průměr: ca. 22 cm
    Výška: ca. 11 cm
    Objem: 900 ml
    Ideální naplnění: 750 ml

    Když jsem přišla domu. vytáhla misku a chtěla jsem rozšroubovat spodní díl abych mohla misku umýt a kamínky nabít.
    zjistila jsem že celé silikonové těsnění a vše pod sklem je plesnivé. Poprosila jsem paní o vrácení peněz. Paní mě odpověděla ať misku pořádně umyji. Po chvilce napsala že mi dá jiné těsnění. Ale přesto je tam všude plíseň a paní mi nechce vrátit peníze.…Jak se mohu bránit, co se s tím dá udělat, Pejskovi bych v životě nedala nic plesnivého. Misku používat nikdy nebudeme. Prosím o radu moc Vám děkuji. Ani k jinému těsnění od paní nemám důvěru. Moc Vás prosím o radu. Miska byla i dost drahá 500,- A ještě plesnivá.

  • Dana

    říká:

    Dobrý den,
    chci se zeptat jak je to v případě, že jsem prodala paní dětské zimní boty – značkové téměř nové – dětské takže měli lehce odřenou špičku. Vše jsem paní detailně nafotila na denním světle i s bleskem, aby měla reálnou představu. Změřila jsem stélky. věděla co je to za značku atd… Chtěla ještě i jiné které jsem také takto detailně fotila a měřila tak jsem jí neúčtovala dopravu – což bylo 169 korun… paní poslala peníze a hned po připsání jsem odeslala.. včera jí přišly – dle sms od pošty a dnes píše, že jí nevyhovují a jsou jiné než myslela a chce vrátit peníze. Má právo toto po mě žádat?
    Děkuji za odpověď

  • Lenka

    říká:

    Dobry den,take mam novou zkusenost.
    Prodavala jsem starou plne funkcni pracku z duvodu koupe nove,podotykam,ze jde o soukromou inzerci.
    Kupujici byl mentalne zaostaly clovek(pry s prackou nema zadne zkusenosti)-prijel k nam v doprovodu matky,pracku jsem predvedla,vse vyzkousela,pote si pod dozorem kupujici pracku take vyzkousel-dohodli sme se,ze jim pracku o 2 dny pozdeji k nim domu privezem.
    V pracce jsem jeste dopoledne prala.Pritel vypustil vodu z hadice I z cerpadla,pracku odvezli kupujicimu a na miste zapojili a spustili.Kupujicimu sme sdelili,kdyby neco-ozvete se(podotykam pracka byla za par susnaku).
    Pote se kupujici ozval,ze pracka nepere a ze chce at ji odvezeme a vratime penize,ke vsemu pridal,ze sme podvodnici,zlodeji a zacal vyhrozovat.
    Veskerou komunikaci mam pres sms a hovor s nim nahrany!A jsem pripravena jednat!
    Takze:Lidi,nedejte se!

  • Věrka

    říká:

    K čemu je blog, když tu nikdo na nic neodpoví, neporadí, blogere/rko? Že jsme národ vyčuránků, to víme všichni i bez blogu…

  • Martin

    říká:

    Dobrý den.

    Koupil jsem včera na inzerát použitý foto scanner na digitalizaci negativů, diapozitivů atp. Na můj dotaz, zda je scanner kompletní, mi prodávající oznámila, že ano.
    Bohužel po rozbalení doma jsem zjistil, že chybí podstatná část foto scanneru.A to foto adaptéry na kinofilm, diapozitivy atp.
    Bez tohoto příslušenství, je pro mne zařízení k ničemu, protože se pak chová jako obyčejný scanner.

    Prodávající na můj reklamační email neodpovídá…Jak se mohu bránit, co se s tím dá udělat, existuje na prodávající nějaká páka?Děkuji za radu, Martin

  • Jana

    říká:

    Dobrý den,
    domluvial jsem se s paní na prodeji kabátu za 610,- . Se zasláním zboží jsem se opozdila o necelý týden a omlouvala jsem se. Má právo požadovat penîze zpět a vyhroźovat právníky?

    Předem děkuji

  • Petra

    říká:

    Dobrý den, stala se mi taková situace. Stehuji se z bytu a tak jsem potřebovala všechen nábytek prodat. Inzerovala jsem pracku, která byla sice uz stará ale fungovala. Ozvalo se mi plno lidi, ze by ji rádi koupili. Na konec si ji odvezla jedna paní. Třetí den po převzetí me paní kontaktovala, ze ta pracka nefunguje, ze ji všechna voda vytéká zespodu pračky. Ze jsem ji prodala rozbitou pracku. A vyžaduje po me zpátky peníze. Ja se samozřejmě braním proroze ten den co si ji paní odvazela sem v te samé pracce jeste dvakrát prala. Pritel byl toho svědkem. A od te doby me paní neustále píše, vyhrožuje pravnikama, policii a sikanuje. Nevim co se stalo s tou pracku potom, jestli jim spadla při transportu na zem nebo ji nějak poškodili… ale ja ji určitě rozbitou pracku neprodala. Při převzetí jsem ji říkala ze ať si raději vyzkouší jak všechno funguje, ze nebudu pak přijímat žádné reklamace. Setkal jste se někdo s něčím takovým

  • Vender

    říká:

    Přesně jak tady píší často lidi, s vyšší ochranou kupujících práva prodejců prakticky zanikla a to já nejsem naštěstí živnostník, takže mi nic nevrací, ale i tak.Sem tam na mě zkouší nějaké fígle, ale kdyby to alespoň stálo za to ale většinou jsou to použité věci za několik stovek, když je hodně drahý tak třeba i 1500 (použitý nebo opravený hw, telefony a další elektro) a ono jim není trapné otravovat, sockovat slevu po nákupu nebo vyhrožovat špatným komentářem. Možná se jim to vyplatí když narazí na svátečního prodejce, který jednou za rok prodává nějaký krám, je mu jedno celkem za kolik a nemá nastudovanou byrokracii která s tím souvisí, ale já investuji peníze do náhradních dílů, čas do práce která se mi vlastně často ani moc nezaplatí a pak ještě musím řešit nějaké šmejdy kteří nic neumí a snaží se mě okrást. Naštěstí jsem zatím vždycky měl štěstí na hlupáky kteří si ani pořádně neprohlédnou fotky v HD, nebo si nepřečtou podmínky prodeje, protože je to na ně moc dlouhé čtení těch 7 řádků. Jo a taky celkem vtipné je, už se mi párkrát stalo i to, že hned po koupi vystavili můj předmět za víc i s mými fotkami. Jestli takových bude přibývat, tak se na to asi za chvíli vyprdnu ;)

  • hermina

    říká:

    Proč se jeden nikde nedozví,jaké má také právo prodávající na Bazaru oproti kupujícímu,který nepochopil správně inzerát,zboží posílá zpět a chce peníze vrátit.
    To musí vždycky prodávající zaplatit tu jeho blbost kupujícímu???Jak se bránit proti pomluvě a dehonestaci kupujícím??
    Opravdu jsme zde jak v Americe,kdy firma platila blbce sušící kočku v mikrovlnce,že ji na to neupozornila???

  • Jan

    říká:

    dobry den,dost casto se mi stava,že treba na bazoši neco prodavam,zboží je funkční,treba jen tyden staré,poslu kupujicimu..Druhy den mi vola,že chce vratit peníze,protože nekde nase zboží levnější..A když mu penize nevratím,tak pry podá trestní oznámení..Má na to právo?
    jednou už si to koupil,jako bazarové zboží,tak myslím že mu nic vracet nemusím..zboží plně funkční.

  • Radim

    říká:

    A co by jste chtěl po autě za 18tis? Bych si nikdy vrak za 18tis nekoupil.

  • Milan Stehno

    říká:

    Zastával jsem názor,že je lepší koupit ojetý vůz přímo od majitele než přes bazar. Po zkušenostech za poslední dva roky musím názor značně přehodnotit. To,v jakém stavu někteří prodávají auta navíc po nové ,,STK“ je neuvěřitelné. Pozor na auta,které se prodávají tzv.po dědovi a pod. To je snad vůbec nejhorší.Tak se stalo,po té co jsme auto zaplatili a odjeli,že prodávající začal posílat SMS co je na autě za závady.Baterie přestala startovat cca po 100km.Po dotazu odpověděl,že na to zapoměl říct.Na dotaz proč hlučí 5 př.stupenˇ odpověděl atˇ se podívám na olej,že ho nikdo dlouho nekontroloval. Při kontrole tam byl1/4 litr místo 2 l.A bylo pár dalších věcí.Po týdnu jsem mu zavolal,že mu auto dovezu zpět atˇ vrátí peníze.Prý klidně,ale že místo 18 tis. mi dá 10 tis.Netvrdím,že jsou všichni stejní,někteří jsou možná horší,ale příště asi radši bazar nebo dobrý známý.

  • T. Zabranská

    říká:

    Krásný den,…
    Zakoupila jsem na bazosi mikinu, která měla být nová s cedulkami.. dala jsem za ní 1300.- ..když došla, tak jsem jí rozbalila z igelitového sáčku a ani si ji nezkoušela, už na pohled velikost špatná.

    Mikinu jsem hned dala na židli, nafotila a dala na bazos za 850.- ať mi tu neleží.

    Zakoupila si ji paní, poslala peníze na účet a pohoda… 2.3 zboží došlo, jak mi napsala..

    25.3 mi přišel email, že prý mikina pustila barvu a tak ji vyprala a následne, že se drolí v podpaží..

    Chce vrátit peníze, ohání se tím, že má právo, že to je ze zákona a že to bude řešit s úřady…

    Zaprvé se mi nechce vracet peníze, když je to 3 týdny, je to bazarové zboží, .. a má na to právo?

  • David Č.

    říká:

    Dobrý den,
    Před měsícem, jsme si objednali lednici do nové kuchyně, převzetí proběhlo v pořádku na vnějším obalu nebyla vidět žádná vada. Lednici jsme rozbalili po 14 dnech od dodání, avšak když jsme lednici rozbalili byla ze shora promáčklá + utrhaných pár plastů, jako by s ní do něčeho narazili, reklamaci nám nechtějí uznat, prý jsme si to mohli zavinit sami, což se nestalo, chtěl bych se zeptat jak v této věci dál postupovat,… předem děkuji za odpověď.

  • Petra

    říká:

    Dobrý den, sdílím názor, ze po prodávajícíh se kupující občas jen vozí a vyhrožují žalobami a ostatním. Příklad prodávala jsem zahradní vysavač listí, nový, nepouzivany, plně 100% funkční. Kupující baba se ozvala po 6 dnech kdy si zboží převzala, že nefunguje a hned okamžitě chce vrátit peníze zpět. Prodáváno z bazose. Řekla jsem že zboží je 100% v pořádku a baba hned spustila, že má právo na odstoupení od smlouvy, jestli jí peníze nevratim okamžitě podává žalobu a trestni oznameni, ocernila mě i na bazosi pomluvami, nakonec jsem zboží převzala a hle vysavač v perfektní m stavu funkční, ověřeno i autorizovaným servisem. Babu nyní čekají žaloby z mé strany a myslím že se nebude stačit divit. Její nadávání do sviní a výhrůžky, prý chce opravit vysavač. Doufám že zaplatí za svoji hloupost. Všem přeji hezký den a prodávající nenechte se urážet…

  • Ilona

    říká:

    Koupila jsem na inzerát telefon a až po obdržení zjistila,že není z oficiální české distribuce,ale jedná se o telefon pro americký trh. Což vůbec prodejce neuváděl a na faktuře (z obchdu kde telefon koupil on) toto taky zmíněno není. Měla bych nárok na vrácení peněz od prodejce?

  • Tomáš

    říká:

    Prodával jsem, kopii iPhone 7 plus. Kupující požaduje po vyzkoušení telefonu vracení peněz že systém nechodí stejně rychle jako u originálu, nebo ať mu zašlu 1500, protože telefon pra nemá hodnotu 5000. Ale jak ho kupoval tak jsem měl v inzerátu napsané že se můžeme na ceně dohodnou. Ale teď jak ho vyzkoušel tak chce zaslat část zpět. Co teď?

  • ČECHOVÁ J.

    říká:

    Dobrý den, prodala jsem ledničku na inzerát v novinách. Zájemce si ji nechal vyzkoušet /fungovala/ odvezl si ji vlastní autem. Po 6 dnech volal co má dělat , že nechladí jen svítí. Prý fungovala jen 2 dny . Doporučila jsem mu odborníka ,který mu řekne co a jak. Začal se ohánět zárukou asi chce vrátit peníze .Má na to nárok?

  • Milan Petránek

    říká:

    Moje nejhorsi zkusenost s porizenim auta byla pres inzerat, zlate koupit v autobazaru kde vam garantuji puvod vozu, muzete jej reklamovat a nebo i vratit. Na inzerci s auty je to basta podvodniku!

  • Jiřina Zubová

    říká:

    Ano, prodávám na bazaru internetovém věci a lidé mě klidně nahlásí i neprávem i konkurence a já se před nahlášením nemohu nijak bránit. Všude je tlačítko nahlásit uživatele, ale nikde není tlačítko – obhájit se. To, že mě někdo nahlásil se dovídám od týmu internetového bazaru formou zprávy, která má nadepsáno NEODEPISOVAT. Dále počtem nahlášení mi hrozí i zaniknutí mého účtu což mi ohrožuje výdělky. A nadále to se zákazníky vždy slušně vstřícně vyřeším, že odcházejí spokojeni ale nahlášení už nestáhnou.
    Hrozné. Tom a Rukaru, držím s Vámi.

  • Tom

    říká:

    Dobrý den.
    Také mi zaráží, že se všude diskutuje o právech kupujících, ale prodávající má prostě smůlu. Kupující, tak jak se zde již psalo, si zboží objedná, chvíli ho používá, pak následně zjistí, že mu nevyhovuje a zboží vrací. Jsem prodejcem tiskáren a s tímto se setkávám naprosto běžně.Zajímavé je, že si zákazníci uvědomí, že jim tiskárna nevyhovuje v okamžiku, kdy vytisknou náplně. Bohužel obrana pro prodávající téměř neexistuje, protože znovu prodat již použitou tiskárnu s prázdnými nebo poloprázdnými náplněmi je téměř nemožné.

  • iveta

    říká:

    Koupila jsem boty inzerovane jako nove. Nove opravdu jsou,vsak kazda bota jine velikosti. Prodavajiciho jsem kontaktovala, ale nema zajem odpovidat na mail. Jakym zpusobem mam postupovat, abych dosahla vrácení peněz?

  • Rukaru

    říká:

    Souhlasím s panem Karlem, ano sama se setkám poměrně často s výhrůžkami, nadávkami ze strany kupujících. I přesto, že si vyberou koupí použité zboží, jsou seznámeni s jeho stavem, osobně si ho vyzkouší a převezmou, následně si to rozmyslí, hledají chyby a někdy i úmyslně zboží poškodí a pak vyžadují vrácení nebo výměnu. Hraničí to mnohdy s šikanou a jako prodejce musím čelit, mnohdy i nevybíravým výhrůžkám a nadávkám od kupujících.

  • Daniela

    říká:

    Vážení,
    objednala jsem si sluchátka od Nike ale když jsem si je nasadila poprvé do uší, zjistila jsem, že jedno sluchátko nefunguje. situaci zatím s prodávajícím řeším. Mohl by jste mi někdo poradit jak dostat své peníze zpět?
    Děkuju

  • Karel

    říká:

    Vážení,

    v Čechách je naopak situace úplně neskutečná… Myslím, že prodávající jsou leckdy šikanování
    kupujícími, protože mnoho lidí se baví prohlížením inzerce, něco je zaujme, hrozně to musí mít,
    ale po čase když si pohrají domáhají se vrácení…

  • Marie

    říká:

    Na inzerát prodám dětskou tříkolku za 650 Kč, jsme se setkali s prodejcem v Praze v metru, přestože mi předtím sdělil svou adresu.Tříkolku přivezl v krabici. Doma jsme jí dali dohromady a zjistili, že je nefunkční. Přední-tažné kolečko se točí, ale nezabírá.Výrobce ho dodává celé včetně šlapek. Je to starší typ. Prodejce slíbil, že dodá chybějící, prý vypadlé klíny, ale od té doby nebere telefon a neodpovídá na SMS, neotvírá. Koupili jsme krám. Prosím, jak postupovat, aby alespoň vrátil peníze. Děkuji

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *