5 tipů jak zvýšit úspěšnost inzerátu

16.5.2013

Jak napsat inzerát

Některé zboží se prodá samo. Ostatním nabídkám můžete pomoci.

Někdy začnou telefony zvonit pár minut po podání inzerátu, aniž byste se museli přehnaně snažit. To platí zejména pro nabídky hodně žádaného zboží za atraktivní cenu. Ve většině případů ale bohužel soutěžíte o přízeň zájemců s ostatními uživateli, jejichž nabídky jsou hodně podobné té vaší. Lépe napsaný a propagovaný inzerát pak může získat potřebnou konkurenční výhodu a zajistit úspěšný prodej. Jak napsat inzerát, aby takovou výhodu získal a čím případné zájemce zaujmout?

1. Atraktivní nadpis
Nejdůležitější částí vaší nabídky je nadpis. Ten mnohdy rozhoduje o tom, jestli se případný zájemce vůbec podívá na detail vašeho inzerátu nebo přejde k dalšímu v pořadí. Snažte se psát nadpisy tak, aby lákaly k prokliku. “Prodám notebook” je špatný příklad, “Prodám výkonný notebook Lenovo ThinkPad E530 v záruce” už je mnohem lepší. Zájemci vidí přesně co prodáváte a dokonce i některé výhody, které nabízíte.

Přesný popis nabízené věci v nadpisu má ještě jednu výhodu. Do detailu inzerátů nechodí pouze přímí návštěvníci našeho serveru. Spousta uživatelů se k nám dostane z vyhledávačů Google a Seznam. U těch je pro řazení výsledků vyhledávání nadpis důležitý. Je mnohem pravděpodobnější, že váš inzerát najde uživatel hledající konkrétní věc (lenovo thinkpad v záruce), než uživatelé používající při hledání obecné fráze (prodám notebook).

2. Informací tak akorát
Při psaní textu u nás nejste nijak omezeni jeho délkou. To ale neznamená, že inzerát připomínající spíše slohovou práci, bude mít větší úspěch. Inzerát by měl obsahovat všechny důležité informace, ale určitě se vyhněte zbytečnostem. Většině lidí se nechce číst příliš dlouhé texty s nezajímavým obsahem. Nezapomínejte také, že inzerát je něco jako vaše vizitka. Snažte se proto vyhnout gramatickým chybám. Nabídka pak působí seriózněji.

Podobná pravidla platí i pro fotografie. Ačkoliv u nás máte neomezený prostor pro jejich použití, uživatelé si jen stěží budou prohlížet galerii s padesáti fotkama. To nejzajímavější se pokuste vměstnat do prvních deseti, poté zájem uživatelů o další obrázky upadá.

3. Správná rubrika
Může vám to připadat jako banální věc. Pořád se ale setkáváme s inzeráty, které jsou zadávány do rubrik, do kterých nepatří. Nabídka na prodej jízdního kola návštěvníky rubriky Dětský nábytek opravdu nezaujme. Vaše šance na prodej je u takto podané nabídky minimální. Špatně zařazené inzeráty se snažíme přemístit do správných rubrik. Ne všechno ale naši administrátoři postřehnou.

4. Doplňkové služby
Šanci na úspěšný prodej můžete zvýšit použitím některé z našich doplňkových služeb. Zvýrazněný inzerát uživatelé mezi ostatními nabídkami jistě nepřehlédnou. Pozicování prostřednictvím služby TOP zajistí, že vaše nabídka zůstane na první straně výpisu inzerátů. Ta je logicky první, kterou většina návštěvníků vidí a počet zobrazení vašeho inzerátu je mnohonásobně vyšší, než u nabídek na dalších strankách.

5. Sociální média
U všech inzerátů jsou tlačítka pro jednoduché sdílení vaší nabídky na sociálních sítích. Stačí kliknout a inzerát je na Facebooku během okamžiku. Můžete požádat své přátele o další sdílení a zvýšit tak šanci na úspěšný prodej. Výborně poslouží i komunitní diskuzní fóra. Pro maminky nebo třeba fanoušky automobilů je jich v ČR relativně hodně. Jste-li členem podobné komunity, máte velkou výhodu v podobě dalších případných zájemců.

Začít můžete tím, že svůj inzerát vložíte na náš server. Podat inzerát přes náš formulář zabere pár minut.

Autor:

Komentovat: