Stát přispěje firmám na nákup elektromobilů. Žádosti o dotace bude přijímat od dubna

Od dubna až do konce července 2016 si mohou zájemci z řad firem požádat o dotaci na rozšíření svého vozového parku o elektromobily. Stát má v plánu z operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost rozdělit mezi firmy, které mají zájem o pořízení ekologických vozidel až 80 milionů korun.

O dotaci mohou žádat malé, střední i velké podniky, včetně těch vlastněných státem. Jedinou podmínkou je, že jejich projekt nesmí být realizován na území hlavního města Prahy. Podle velikosti firmy pak můžou dosáhnout na 70, 60 nebo 50 % ze způsobilých výdajů na pořízení vozidel.

Aby to nebylo jednoduché, způsobilý výdaj zdaleka neznamená pořizovací cenu vozu, ale pouze její část. Jen pro příklad – maximální způsobilý výdaj při nákupu jednoho užitkového elektrovozu je 310 000 korun při pořizovací ceně 750 000 korun bez DPH a vyšší. Konečná dotace krácená podle velikosti firmy pak bude ještě nižší. Malý podnik, který si pořídí např. dodávku za milion tak může ve skutečnosti na její nákup dostat maximálně 217 000 korun a zbytek zaplatí ze svého (přířučku ke způsobilým výdajům si můžete stáhnout zde)

Minimální výše dotace je 70 000 korun. Maximálně může jedna firma získat 3 miliony. Za tyto peníze si ale určitě nekoupí vozidla vyšší střední, luxusní, terénní či sportovní třídy, na která se státní podpora nevztahuje. Peníze od státu jsou určeny na nákup užitkových vozů případně osobních aut nižších tříd.

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo tuto výzvu programu podpory nízkouhlíkové technologie jako kolovou. To znamená soutěžní typ výzvy, kde budou jednotlivé projekty porovnávány mezi sebou a výběr bude proveden až po zhodnocení všech projektů. Nemusí tedy stačit splnit kritéria pro podání žádosti. V konečném důsledku mohou dostat přednost firmy například díky tomu, z jakého jsou regionu.

Je vidět, že se náš stát o ekologický provoz na silnicích skutečně stará. Na jedné straně uvalí ekodaň na ojeté vozy, aby si lidé nemohli kupovat moc levná neekologická auta. Na straně druhé dotuje nákup poměrně drahých elektromobilů podnikům, pro které by normální pořizovací cena neměla být až takový problém. Je jen otázka, jestli se vydal správnou cestou. Co myslíte?


Komentáře

  • Emil

    říká:

    Zase to je jenom pro bohaté firmy. A jak to bude v praxi. Klempíř zaplatí cca 1meloun prodejci a pak mu někdo vyměří dotaci jako u kotlíkové akci? To někdo pěkně někde zaloboval, že? V žádném případě to není podpora pro malé živnostníky čí podnikatele!

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *