Případová studie – Zkoukniauto.cz. Zvýšení povědomí o značce a službě

Jak na budování expertizy v oblasti, která není v Čechách příliš etablovaná? Zkoukniauto.cz nabízí pomoc při koupi ojetého vozu. Člověk s expertízou a zkušenostmi si s vámi promluví, probere, jaký typ zánovního auta si chcete pořídit, pomůže vám vybrat značku a model, zkontroluje technický stav vozidla, ale také všechny legislativně-právní okolnosti.

Pokud vycházíme ze situace na trhu ojetých aut v České republice, loni počet osobních aut na našich silnicích vzrostl o 132 292 na 6,425 milionu. Jejich průměrné stáří za poslední tři roky vzrostlo o rok na 15,93 let. Česko má tak jeden z nejstarších vozových parků v Evropě. (zdroj: Svaz dovozců automobilů https://portal.sda-cia.cz/ , 02/2023)

Poslední statistiky evropského sdružení ACEA uvádějí za celou EU průměr vozového parku 11,8 roku, Německo má 9,8 roku, Francie 10,3 roku, Itálie 11,8 roku a například Slovensko s Polskem 14,3 roku. Stáří provozovaných vozidel má významný vliv na počet zraněných a usmrcených při dopravních nehodách a na znečišťování ovzduší.

S ohledem na všechna tato fakta nám přišlo důležité pomoci platformě Zkoukniauto.cz zvýšit povědomí o tom, že před nákupem ojetého auta je důležité jeho stav (technický i legislativní) zkontrolovat a že v této kontrole nemusí být nakupující sám, ale může si k procesu přizvat experta.

Připravili jsme komunikační kampaň s cílem na REACH (brand awareness – budování znalosti značky) a RTB (Reasons To Believe – proč nám věřit) zaměřeným na BUDOVÁNÍ EXPERTÍZY.

Z hlediska kanálového komunikačního mixu jsme používali Youtube channel, propojený přes social kanály (s ohledem na cílovou skupinu jsme používali primárně Facebook a Instagram sekundárně, tracking úspěšnosti redirectu jsme měřili přes Google Analytics). Na stránkách Avízo.cz, které mají měsíčně přes 360.000 aktivních návštěvníků podle GA, jsme videa vkládali na blog. Na stránkách Zkoukniauto.cz jsme použili samostatnou sekci webu.

Z hlediska formátového mixu jsme se zaměřili primárně na video formáty, které mají permanentní branding (logo Zkoukniauto.cz), jednotlivá videa jsou potom vizuálně propojena předělovými stránkami a integrujícím packshotem. Důležitou roli ve videích sehrál přímo majitel služby Zkoukniauto.cz Vladimír Miškanič, který videa odmoderoval a zároveň plní z hlediska uvěřitelnosti hlavní roli ambasadora projektu.

A co jsme pro klienta připravovali kromě kampaně samotné?

  • Mediální školení (základní prezentační dovednosti a principy pro chování před kamerou)
  • Tvorbu scénářů
  • Natáčení a postprodukci videí

Z hlediska čísel:
Po 11 zveřejněných videích máme na YouTube 49.500 zhlédnutí a kanál má 111 nových předplatitelů.

YouTube Ads – 4,5 měsíce kampaně

  • 1.850.000 zobrazení
  • 42.700 zhlédnutí (30+ vteřin nebo interakce s videem)
  • kvartálně oslovujeme 624.000 unikátních uživatelů
  • míra zhlédnutí 2,3%
  • cena za 1 zhlédnutí: 0,46 Kč

Jako základní komunikační sociální síť jsme s ohledem na primární cílovou skupinu (věk 35+) vybrali Facebook (navíc na něm uživatelé více komunkují, vyptávají se). Cílili jsme na věkovou kategorii 25+, zájem o auto-moto v rámci celé ČR, část kampaně měla lokální omezení na Moravskoslezský kraj. S ohledem na velikost cílové skupiny jsme omezili frekvenci na 7 zobrazení týdně, 3 zhlédnutí měsíčně (jedním člověkem), vedle samotných videí jsme pracovali s carousely s jednotnou grafikou, které jsme na míru vytvořili a které měly při dané cílové skupině 3.050.000 zobrazení na FB a Instagramu, celkově jsme v první polovině kampaně na FB a Insta oslovili 560.260 lidí.

Podtrženo a sečteno v polovině kampaně: Na Youtube jsme máme zatím celkový dosah 849.000 unikátů, na socialu dalších 560.000 unikátů a na Avízu.cz za 5 měsíců přes 2 mil. zobrazení v reklamní pozici Náš TIP. Na socialu nám formátově fungují carousely na budování značky. Strategicky kombinujeme kampaně na dosah a návštěvnost. Jako základní pilíř nám slouží platforma Avízo.cz se stabilní uživatelskou měsíční základnou přes 360.000.

Co nám funguje:

  • Příprava původního expertního obsahu.
  • Integrující branding výstupů (budování povědomí o značce).
  • Forma videa (tutorialu), které je jednoduše dohledatelné.
  • Kombinace YouTube a FB kanálu pro oslovení uživatelů ve věku 25+.
  • Kombinace kapmaní na dosah a návštěvnost, pro podporu brandingu i obsahu videí.
  • Optimalizace frekvence oslovení uživatelů kvůli efektivity nákupu.

Už v půlce kapaní jsme překročili původně plánovaný dosah a zvýšili povědomí o službě i brand awareness značky Zkoukniauto.cz. Máte chuť vyzkoušet něco nového a smysluplného? Ozvěte se nám a společně něco vymyslíme.



Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *